Print side
| Forsiden | Send side | Søg

Alle nyhedsbreve / pressemeddelelser

15-11-2005

Ny teori om årsagen til influenza

Influenza skyldes ikke smitte fra syge, men D-vitaminmangel, som aktiverer hvilende virus, lyder en ny teori.

Af: Vitalrådet

07-11-2005

Kosttilskud kan styrke immunterapi mod brystkræft

Et amerikansk forsøg har vist, at den banebrydende kræftmedicin mod brystkræft - Herceptin - kan forstærkes 30-40 gange med et uskadeligt kosttilskud: Gamma-linolensyre (GLA). Resultatet er absolut foreløbigt, men det kalder på omfattende udforskning.

Af: Vitalrådet

31-10-2005

B12 og folinsyre nedsætter risikoen for blodprop i hjernen

Efter at amerikanerne fra 1996 har fået tilskud af folinsyre i kosten, er hyppigheden af blodprop i hjernen faldet 15 %. Nu viser forsøg, at tilskud af B12-vitamin oveni sænker risikoen yderligere markant.

Af: Vitalrådet

24-10-2005

Børn bliver klogere af fiskeolie

Omega-3-fedtsyren DHA i fiskeolie er en vigtig byggesten i hjernen. DHA-mangel de første leveår går måske ud over hjernens normale udvikling.

Af: Vitalrådet

11-10-2005

Man skal sætte bundproppen i, før båden er sunket

Et norsk forsøg viste, at man ikke nedsætter risikoen for ny blodprop i hjertet med folinsyre, B6- og B12-vitamin, hvis man først har haft en blodprop; også selv om man sænker deres homocystein.

Af: Vitalrådet

06-10-2005

Antioxidanter halverer skaden ved hjerneblødning

Talrige dyreforsøg har vist, at hjerneskaden efter en hjerneblødning kan reduceres drastisk med antioxidanter. Flere kliniske forsøg med mennesker er i gang.

Af: Vitalrådet

28-09-2005

Højdosis intravenøs Vitamin-C bekæmper Kræft

Sådan lød overskriften i New York Times for to uger siden.

Af: Vitalrådet

21-09-2005

Brystkræft tåler ikke jernmangel

Brystkræft bekæmpes lige så effektivt ved at udtynde kroppens jerndepoter som ved hjælp af kemoterapi. Det viser amerikanske dyreforsøg.

Af: Vitalrådet

13-09-2005

D-vitamin som universalmiddel

D-vitamin, som de fleste mangler om vinteren og mange om sommeren, får stadig flere roller. Mangel på D-vitamin øger risikoen for sklerose, flere slags kræft, hudsygdomme og tilmed forhøjet blodtryk.

Af: Vitalrådet

03-09-2005

D-vitamin og gigtpiller bekæmper kræft i prostata

En verdenskendt D-vitaminforsker har indledt et forsøg med en yderst enkel behandling af kræft i prostata. Indfries forventningerne, betyder det en revolution i behandlingen af den hyppigste kræftform hos mænd.

Af: Vitalrådet

Viser resultaterne 61 til 70 ud af 150

< Forrige

1

2

3

4

5

6

7

Næste >